Oliygoh.uz Aniq maqsad -
g'alabaga yetaklaydi
Kirish ballari Blok testlar DTM testlar

Sirtqi ta’lim o‘rniga muqobil yo‘nalishlar!

13-iyun 15:39
Sirtqi ta’lim o‘rniga muqobil yo‘nalishlar!

Sirtqi ta’lim tugatiladi: endi masofaviy va part-time ta’lim yo‘lga qo‘yiladi

2025-yil 5-maydagi Prezident farmoni asosida sirtqi ta’lim shakli bosqichma-bosqich bekor qilinib, uning o‘rnini yanada moslashuvchan va zamonaviy ta’lim shakllari — masofaviy va part-time (yarim stavkali) ta’lim egallamoqda.

Part-time ta’lim nima?

Part-time ta’lim — bu maqbullashtirilgan kunduzgi ta’lim bo‘lib, ayniqsa ish bilan band fuqarolar uchun qulay shakldir. Bu tizimda:

  • Darslar qisqargan shaklda tashkil etiladi;

  • Talabalar haftaning ma’lum kunlarida o‘qishga qatnaydi;

  • Ish va o‘qishni birgalikda davom ettirish imkoniyati yaratiladi.

Masofaviy ta’lim imkoniyatlari

Masofaviy (onlayn) ta’lim zamonaviy texnologiyalar asosida tashkil etilib, quyidagi afzalliklarga ega:

  • Har qanday joydan turib o‘qish imkoniyati;

  • Ish va boshqa majburiyatlar bilan parallel tarzda ta’lim olish;

  • Resurslar va darsliklarga doimiy onlayn kirish.

Muqobil ta’lim uchun kvota cheklovi

Muhim jihatlardan biri — oliygohlarda muqobil ta’lim shakllariga ajratiladigan kvota kunduzgi ta’lim qabulining 50% dan oshmasligi.

Masalan: Agar bir yo‘nalish bo‘yicha kunduzgi shaklda 100 nafar talaba qabul qilinsa, part-time yoki masofaviy shaklda maksimal 50 nafar abituriyent qabul qilinadi.

Magistratura darajasida ham o‘zgarishlar

Endilikda magistratura bosqichida ham masofaviy yoki boshqa muqobil shakllarda o‘qish imkoniyati mavjud. Ilgari bu faqat kunduzgi shaklda amalga oshirilgan edi.

Xulosa

Ta’lim tizimida amalga oshirilayotgan bu o‘zgarishlar fuqarolarga ko‘proq erkinlik va moslashuvchanlik beradi. Ishlaydiganlar, oilaviy majburiyatlarga ega bo‘lganlar yoki uzoq hududda yashovchilar uchun bu katta imkoniyatdir. Sirtqi ta’lim o‘rnini bosuvchi part-time va masofaviy shakllar orqali oliy ta’lim yanada ko‘proq insonlar uchun ochiq va qulay bo‘lmoqda.